Péntek este a FIA levélben tudatta a csapatokkal, hogy az állandó hasmagasságot biztosító rendszer illegális.
A döntés kissé fura, mert két hete a FIA bevizsgálta a Lotus újítását, és engedélyezte, mire a Ferrari is benyújtotta a sajátját, amit a Lotusról másolt. A brit-francia istálló már másfél éve dolgozott a megoldáson, ami stabilabbá és aerodinamikailag kedvezőbbé teszi az autó paramétereit, mert nem engedi, hogy fékezéskor előre bukjon a gép: tartja az állandó rést az aszfalt és a kocsi fenéklemeze között, így az mindig közelebb lehet a talajhoz - a hatás növeli a leszorító erőt.
A Lotus ráadásul másfél éve, a FIA-val végig egyeztetve dolgozott a rendszeren, nehogy szabálytalanságba fusson - ám úgy látszik, hiába.
Az Autosport feltételezi, a riválisok tiltatták be, bár az is valószínű, hogy sokuk elkezdett rajta dolgozni. Azt lehet tudni, a Red Bull nem, a főmérnök Adrian Newey egy interjúban néhány napja elárulta, nem biztos a hatékonyságában, ezért nem álltak neki a fejlesztésnek.
A FIA indokokat egyelőre nem közölt a betiltással kapcsolatban.