HTML

Sport Géza - Forma 1

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Linkblog

43 fontért dolgoztam hetente

2011.07.29. 19:36 JoóGabi

Mark Webber egy éve vb-esélyesként érkezett a Hungaroringre, egy évvel később is második a világbajnokságban, mégis teljesen más a helyzete, mint tavaly, mert csapattársa vagy 70 pont előnnyel vezeti előtte a világbajnokságot.

Sebastian Vettel hatot nyert idén, ő egyet sem, kérdés, oda lehet-e érni vb-közelbe ilyen lemaradásból. Főleg azzal a tudattal, hogy vasárnap lesz egy éve, hogy futamot sem nyert a 35 éves ausztrál.

"Igen, egy éve nem győztem, de sok pozitív versenyem volt idén, többször voltam dobogón. Az első hely mindig más persze, különleges, ezért tovább kopogtatok az ajtón, és bízom benne, hogy jönni fog. Jelenleg az a legfontosabb, hogy elérjem, az utolsó versenyen még vb-esélyes legyek. A következő négy-öt futamon pontokat kell elvennünk Sebastiantól, és ha sikerül, és ott vagyok a végén, az remek hír. Persze ehhez győzelem is kell meg Sebastian balszerencséje" - felelte annak a négy-öt újságírónak, akik csütörtök este 20 percet beszélgethettek vele a Red Bull központjában, az Energy Stationön, a Hungaroringen.

webber 001

Vettel 6:0-ra megy győzelmekben, aminek Webber szerint egy oka van, a szenzációs idényrajt: "Sebastiannak nagyon összejött a szezonkezdet, hamar alkalmazkodott az új gumikhoz és az autóhoz, mindennek megtalálta a legerősebb pontját. Ott van például a gumi, a szezon elején a Pirelli más volt, eléggé szenvedtem vele, aztán egyre keményebbek lettek a keverékek, olyanok, amiken már lehet versenyezni, rendesen nyomni, terhelni őket. Korábban eggyel többször kellett kereket cserélnem, olyan hamar elkoptak alattam, ez teljesen meghatározta a versenyeimet. Jöhettem föl hátulról az extra kiállás miatt, szerintem nálam többet senki nem előzött idén. Persze Seb megérdemli a vezetést, minden pontjáért megdolgozott."

Kérdés, hogy ekkora fórt be lehet-e még hozni.

"Mindenek előtt ki kell őt szorítanunk az első sorból. Legutóbb is látszott, hogy ha nem előlről rajtolhat, gondba kerülhet, kibillen az egyensúlyából. Ha az első két szakaszod tiszta a futamon, simán nyerhetsz, viszont ha nem, akkor sokkal problémásabb."

Tavaly Törökországban volt összezördülésük is a csapattársaknak, idén Webbernek Silverstone-ban a csapattal, a kapcsolatuk kívülről nem tűnik ideálisnak.

"Nagyon jól kijövünk, szakmailag már nagyon ismerjük egymást, rengeteget tanulunk egymástól, figyeljük, hogy dolgozik a másik. Pozitív, hogy egyáltalán nem változott meg, mióta világbajnok - dicsérte Webber. - Persze a privát életben kevésbé ismerem, 10 év van közöttünk, az ő élete más, mint az enyém, máshogy nőtt fel. Én például nem láttam számítógépet a suliban, míg ő abban él szinte születése óta. Máshonnét jövök, én 96-97-ben még dolgoztam Angliában, sofőrként 43 fontot kerestem hetente, mára mindez nagyon megváltozott, amit megpróbálok értékelni. Ide például magángéppel érkeztem, és a kis bűntudatot megpróbálom félre tenni, és élvezni, amennyire lehet, mert tudjuk, milyen gyorsan fordulhatnak a körülmények." (Tényleg így gondolhatja, mert az almalevét, amit kiborított, maga törli fel az asztalról.)

webber 002

Olyan gyorsan fordulhat a helyzet, mint ahogy a McLaren és a Ferrari felzárkózott a Red Bullra, sőt, meg is verte legutóbb Németországban. "Megérkeztek ránk, a Nürburgringen vezettem, de nem tudtam elég előnyt kiépíteni, Hamilton győzött. És ott van a Ferrari is, bár Fernando bármilyen autóban van, ő mindig esélyes".

Felmerült, hogy Hamilton a Red Bullhoz jön, őt pedig az olasz sajtó a Ferrarival hozta össze, ám Webber szerint egyik sem fog megtörténni.

"Semmiség, csak dumáltak egyet, én is megteszem ezerszer egy hétvégén, Domenicalival (Ferrari-csapatfőnök) beszélünk az időjárásról meg hasonlókról, ez teljesen normális. A saját szerződésem miatt sem aggódom, nem sietünk sehova, tárgyalgatunk. Nyugodt vagyok ezzel kapcsolatban, két-három hónap nem számít. Mindig is évente hosszabbítottam, ez így megy. Silverstone után persze kemény beszélgetéseink voltak. Mindenki elmondta az álláspontját, de én jól aludtam, semmi rosszat nem tettem akkor."

A 20 perc végén az origós kollegína kérdésén azért elgondolkozott: "Hogy a Red Bull-e az utolsó csapatom? Nagyon jó kérdés! Nagyon valószínű, szinte biztosan igen".

komment

Címkék: webber vettel red bull

süti beállítások módosítása