HTML

Sport Géza - Forma 1

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Linkblog

Raikkönen: A rali nehezebb az F1-nél

2011.12.01. 01:22 JoóGabi

A finn szerint a ralival jobb pilótává vált, de hogy mennyit változott két év alatt, majd csak a pályán derül ki.

"Nem tudom, két évig távol voltam, nem vezettem, nem is ültem F1-autóban a 2009-es utolsó futam óta. Kíváncsian várom, hogy visszaülhessek, két évvel idősebb vagyok, de más nem változott - válaszolta arra a kérdésre a Lotus-Renault-val jövőre visszatérő exvilágbajnok, hogy miben más most, mint átmeneti búcsúja előtt. - Jó volt próbálni megtanulni ralizni, néha nehéznek találtam, idén már könnyebbnek, de még mindig nagyon kemény nekem az a sport. Tudom, hogy az F1-ben minden nagyon gyorsan történik, és a fékút hihetetlen, de a ralihoz hasonlítva kicsit több időd van. Raliban nincs második esély, ha hibázol, buksz. Nincsenek bukóterek, az F1-ben lefuthatsz ezekre, kiszélesítheted a kanyart, nem nagy cucc. Legfeljebb oda lesz egy köröd az edzésen vagy az időmérőn, a futamon még helyezést sem veszítesz vele."

Edzettségi szempontból viszont a Forma-1-re kell jobban rákészülni: "Végig edzésben maradtam a rali miatt, de az fizikailag nem annyira megerőltető, ott inkább egy hétig folyamatosan a kocsiban ülsz, míg az F1-ben a terhelés rövidebb időre koncentrálódik. Egy hónapja kezdtem a Forma-1-re edzeni, ám csak a nyakamat kell felhozni, és még rengeteg időnk van".

Érdekes felvetés, hogy a Forma-1-es pilóta nézi-e a versenyeket, ha ő maga nem indul. Raikkönen a két év alatt egyetlen nagydíjra sem ment el személyesen, sőt, legalább egy évig tévén sem látta.

"Tavaly egyáltalán nem követtem a Forma-1-et, idén kicsit jobban. A Brazil GP utolsó 20 körét megnéztem, és már figyeltem a Renault-t, mert tudtam, idejövök. Még pár versenyt láttam, de különösebben nem figyeltem."

kimirali

komment

Címkék: renault raikkönen visszatérés

süti beállítások módosítása