De a Red Bull állítja, nem a gumi. A Pirelli biztos benne, az abroncs nem volt hibás. Továbbra sincs magyarázat a defektre, és már nem is lesz.
"Megerősíthetjük, hogy nem a gumistruktúra sérülése miatt kapott defektet Vettel, erre a megállapításra jutottunk a Red Bull Racinggel együtt folytatott vizsgálat végén, amiben a gumi maradványait ellenőriztük" - tájékoztatta az Autosportot Paul Hembery Pirelli-főnök.
Vettel vasárnapi defektjéről beszélt, aminek az okát továbbra sem tudják. Annyi új információ van, hogy a bajnok autójából füst jött az indulás előtt, ez látszik Button belső kamerájából. Sőt, kívülről, szemből is, ráadásul a lilás füst épp a gép jobb hátuljánál tört ki. (A 10. másodpercnél a videón.)
Chris Horner RBR-főnök szerint viszont ennek semmi köze a defekthez: "A kasztni pirult meg kicsit, emiatt látszott úgy, mintha a gumi füstölne a rajtnál, de minden adat olyan, mint idén bármikor, Vettelnél csakúgy, mint Webbernél, úgyhogy semmi okát nem látjuk a hibának".
Így marad az a feltételezés, hogy valami volt a pályán. Ám ha így is volt, az a valami a futam közben eltűnt.
"Nem zárhatjuk ki, hogy törmelék sértette meg az abroncsot, ami emiatt eresztett le, de tűvé tettük érte a pályát, és nem találtunk semmit, közvetlen bizonyíték nincs" - mesélte Hembery.
"Úgy gondoljuk, a legvalószínűbb, hogy egy külső tárgy felsértette a gumit, de sanszos, hogy sosem találjuk meg a választ" - értett egyet a pirellissel Horner.
Vettel a második kanyarban csúszott ki Abu-Dzabiban, mert az első kanyar kerékvetőjére futva hirtelen lecsökkent a nyomás a jobb hátsó kerekében.