Bernie Ecclestone aggódott a négyhengeres motorok hangja miatt, a V6-osokkal nem lesz ilyen gond.
A FIA a héten döntött a nagyobb turbó 2014-es bevezetése mellett, aminek fordulatszáma nem a kisebbhez tervezett 12 ezer, hanem 15 ezer lesz.
"Azért növelték a paramétereket 12-ről 15 ezres fordulatszámra, hogy a mérnökök rugalmasabban dolgozhassanak a motorral, az erőátadás folyamata hosszabb lehessen" - hangzott a hivatalos verzió a FIA közleményében. Szerencsére a következő mondatban elárultak egy nem hivatalos okot is: "Mindemellett a V6 és a fordulatszám növelés azt jelenti, hogy a motornak más lesz a hangja, de a Forma-1-hez illő marad".
A négy hengert az Audi találta ki és szívatta meg vele a Forma-1-et, de most már megnyugodott Ecclestone és a hengerek számát korábban keveslő Ferrari is.