A FIA legálisnak nyilvánította a vitatott szárnyat, Bahreinben kiderült, nem egy elemről, egy teljes rendszerről szól a McLaren trükkje, de az is szabályos.
A Renault kiakadt, csapatfőnöke szerint "teljesen illegális", amit az angolok kitaláltak: a kocsi orrán a pilótafülke szellőztetésére vágható nyílást arra használják, hogy levegőt vezessenek át a teljes kasztnin, egészen a hátsó szárnyig.
![mctrükk1 mctrükk1](http://kep.index.hu/1/0/136/1364/13641/1364153_d0863b64689f198030cdddad80ad3610_wm.jpg)
A pilóta is része a megoldásnak, mert az egyenesben a térdével vagy a könyökével elzárja a levegő útját, így a csőben visszafelé áramló levegő lenyomja a hátsó szárnyat, ami nagyobb, állítólag 6-10 kilométer/órás sebességnövekedést eredményez. A kanyargós részen aztán nyitva hagyja a lyukat, és a levegő szabadon, elölről mehet a szárnyra, növelve a leszorító erőt, ezzel a kanyarsebességet.
Martin Whitmarsh McLaren-főnök arra számít, hogy a riválisok lemásolják a trükköt, de ahhoz valószínűleg újra át kell mennie a törésteszten a kasztninak.
![mcsznagy mcsznagy](http://kep.index.hu/1/0/135/1350/13507/1350789_5d6c6c4cfadb28ec8f3f19c6e47b936e_wm.jpg)
Bob Bell a Renault-tól felháborodott, nem tudja, óvnak-e, de biztos benne, a FIA felelőtlen, mert a legalizálással "újabb fegyverkezési verseny kezdődik az F1-ben, ami növeli a költségeket, és értelmetlenné teszi az eddigi spórolást".
A szélesebb látókörű Ross Brawn a Mercedestől másképp gondolja: "Nem tehetünk mást, le kell másolnunk a szerkezetet. Már tudjuk is, hogyan működik".
A tavalyi diffúzor-balhé után újra hasonlóan kezdődik az év, de azt még nem tudni, ennek az újításnak is akkora jelentősége lesz-e, mint a fenéklemeznek. A pontos válaszra legalább a vasárnapi versenyig várnunk kell, de egy másik ellenző, a lotusos Mike Gascoyne szerint 2-3 tizedmásodpercet lehet vele nyerni körönként.
A szabályok szerint mozgó alkatrész nem lehet az F1-autókon, de a FIA a pilótát nem tekinti az autó részének.