HTML

Sport Géza - Forma 1

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Linkblog

A McLaren légterelőnek használja a pilótát

2010.03.12. 13:10 JoóGabi

A FIA legálisnak nyilvánította a vitatott szárnyat, Bahreinben kiderült, nem egy elemről, egy teljes rendszerről szól a McLaren trükkje, de az is szabályos.

A Renault kiakadt, csapatfőnöke szerint "teljesen illegális", amit az angolok kitaláltak: a kocsi orrán a pilótafülke szellőztetésére vágható nyílást arra használják, hogy levegőt vezessenek át a teljes kasztnin, egészen a hátsó szárnyig. 

mctrükk1

A pilóta is része a megoldásnak, mert az egyenesben a térdével vagy a könyökével elzárja a levegő útját, így a csőben visszafelé áramló levegő lenyomja a hátsó szárnyat, ami nagyobb, állítólag 6-10 kilométer/órás sebességnövekedést eredményez. A kanyargós részen aztán nyitva hagyja a lyukat, és a levegő szabadon, elölről mehet a szárnyra, növelve a leszorító erőt, ezzel a kanyarsebességet.

Martin Whitmarsh McLaren-főnök arra számít, hogy a riválisok lemásolják a trükköt, de ahhoz valószínűleg újra át kell mennie a törésteszten a kasztninak.

mcsznagy

Bob Bell a Renault-tól felháborodott, nem tudja, óvnak-e, de biztos benne, a FIA felelőtlen, mert a legalizálással "újabb fegyverkezési verseny kezdődik az F1-ben, ami növeli a költségeket, és értelmetlenné teszi az eddigi spórolást".

A szélesebb látókörű Ross Brawn a Mercedestől másképp gondolja: "Nem tehetünk mást, le kell másolnunk a szerkezetet. Már tudjuk is, hogyan működik".

A tavalyi diffúzor-balhé után újra hasonlóan kezdődik az év, de azt még nem tudni, ennek az újításnak is akkora jelentősége lesz-e, mint a fenéklemeznek. A pontos válaszra legalább a vasárnapi versenyig várnunk kell, de egy másik ellenző, a lotusos Mike Gascoyne szerint 2-3 tizedmásodpercet lehet vele nyerni körönként.

A szabályok szerint mozgó alkatrész nem lehet az F1-autókon, de a FIA a pilótát nem tekinti az autó részének.

6 komment

Címkék: renault mclaren fia légterelő

süti beállítások módosítása