Csütörtökön újabb válságülést tartottak a franciák főnökei, már biztos, hogy a cég nem marad teljes gyári csapattal a Forma-1-ben.
Pénteken a Le Parisien és az autosport.com is arról írt, két komoly vevő van az istállóra: a raliban a Subaruval többszörös világbajnok Prodrive és egy luxemburgi üzletember vállalkozása, a Genii Capital.
A Prodrive mögött a volt Benetton- és BAR-Honda-főnök David Richards áll, ellenfele Gerard Lopez pilóta-menedzseléssel és egyéb befeketetésekkel foglalkozó milliárdos.
Csütörtökön a fejeseknek dönteniük kellett volna, melyiket választják, de a határozatot jövő hétre halasztották, hogy jobban megvizsgálhassák az ajánlatokat. A Renault vezetői Lopezt támogatják, mert 75-100 százalékban megvásárolná a csapatot, de még évekig Renault néven indítaná.
A szakemberek - az istálló jelenlegi menedzsmentje és a mérnökök - viszont Richardsot szeretnék, mert míg Lopeznek semmilyen F1-es vagy versenytapasztalata nincs, a Prodrive sikeres volt raliban és a Le Mans-i 24 óráson, illetve vezetője futamot nyert az F1-ben.
Bármelyik jelölt nyer, az biztos, hogy újabb gyári istállóval lesz kevesebb a Honda, a BMW és a Toyota kivonulása után. Úgy tudni, a Renault nem szállna ki teljesen, motorokat továbbra is szállítana.