A McLaren különönleges rendszerét elsőként a svájciak vették át, de kicsit másképp.
Az angolokkal ellentétben ők nem a kocsi elején, hanem a bal oldaldoboz tetején nyitottak egy kis kéményt, amin a beömlő levegő a kocsi testén átvezetve a hátsó szárnyig áramlik. Az orrkúpot újra töréstesztnek kellett volna alávetni, valószínűleg ezért gondoltak az oldaldobozra.
A McLaren-ötlet zsenialitása, hogy menet közben a pilóta elzárhatja és megnyithatja a csatornát. A Saubertől az idén februárig McLaren-tesztpilóta Pedro de la Rosa elárulta, tudott arról, mire készül excsapata, de ez a rendszer más, mint az.
Mivel két futam között tesztelni nem lehet, a szélcsatornában pedig a maximális sebesség nem elég nagy a megoldás kipróbálásához, a Sauber a pénteki ausztrál szabadedzésen veti be először, és ha beválik, használja a vasárnapi futamon is.
A McLaren két hete Bahreinben mutatta be a megoldást, amit a FIA egy kis tiltakozás ellenére szabályosnak nyilvánított. Több istálló azonnal jelezte, le fogja másolni, a Saubernek szűk két hét alatt sikerült.