Hamiltonék mérnökei újabb kiskaput használtak ki, azzal védekeznek, a Mercedes már tavaly - még Brawn GP-ként - megcsinálta. Benne van legalább egy másik csapat is.
A tavalyi diffúzor-balhé folytatódhat gyengébb kiadásban, mert Bahreinben kiderült, a McLaren szándékosan olyan indító kompresszort gyártott, amivel a lehető legnagyobbra tervezheti az autója fenéklemezén lévő lyukat.
A most már egységesen mindenkinél dupla díffúzoron a szabályok szerint lehet lyukat vágni, de csak akkorát, amit az indításhoz szükséges kompresszor megkövetel. A nyílás mérete befolyásolja az autó menetteljesítményeit, a McLarené súrolja a szabályosság határait, bár az előírásokban nincs megadva, mi a maximum méret. (A képen a Mercedes idei diffúzora látható.)
"A lyuk nem nagyobb, mint a tavalyi világbajnok kocsié és szintén nem nagyobb legalább négy másik istállóénál" - nyilatkozta Martin Whitmarsh McLaren-főnök. Tavaly a Mercedes, amit akkor még Brawnnak hívtak, a dupla diffúzoros újítással nyerte meg a vb-t.
A FIA a következő futamig konzultál az érintettekkel - a McLarenen és a Mercedesen kívül még egy harmadik istállóval -, és az Ausztrál Nagydíj előtt közli döntését az ügyben.