A Red Bull főmérnöke szerint őket befolyásolja legjobban a befújt diffúzor eltűnése.
A hétvégi Brit GP-től tilos a rendszer használata, eddigi hatásának tíz százaléka marad meg nagyjából, ami az RBR teljesítményét a riválisokénál jobban visszavetheti, állítja Adrian Newey.
"Azt hiszem, igen keményen sújt minket a tiltás, mert az autónk a kipufogórendszer köré épült, a dizájn alapból az autó része volt. A Renault kivételével mindenki másolt, főleg minket, és igazította a rendszert a kocsijához, amit már korábban elkészített. Emiatt minket jobban megvág a hiánya, bár nehéz ezt megjósolni" - nyilatkozta a Reuters hírügynökségnek.
Helmuth Marko Red Bull-tanácsadó szerint fél másodpercet veszítenek majd körönként, ami rengeteg a Forma-1-ben.
A befújt diffúzort az RBR találta ki tavaly, és fejlesztette tökéletesre, valószínűleg leginkább emiatt verhetetlen Sebastian Vettel és kocsija. A kipufogógáz egyenesen a diffúzorra van vezetve, ráadásul a motorból akkor is jöttek a gázok, amikor a pilóta fékezett. Ez a komplex rendszer lesz tilos az F1-ben péntektől.