A FIA lépett, Hamilton szombati időmérős leállása volt az utolsó, hogy nem büntették, ha valaki szándékosan megáll a levezető körben.
A McLaren azzal magyarázta pilótája akcióját, hogy ha nem áll meg, nem marad elég benzin az autójában, így nem tudtak volna mintát adni a kötelező technikai ellenőrzéshez, mivel előtte véletlenül kevesebbet tankoltak bele.
Az ellenfelek rosszallták az akciót, mert így mindenkinél kevesebb benzinnel futhatott az angol, a FIA figyelmeztetést és 20 ezer dollár büntetést osztott ki. Mivel a tiltás nem volt konkrét, keményebben nem büntethetett, viszont vasárnap tisztázta az ide vágó szabályt.
"Minden csapattól, aminek autója a verseny után a pályán áll meg, az ellenőrök számon fogják kérni az okokat. Ha úgy látják, a hiba nem független az istállótól vagy a pilótától, hanem azért tették, hogy előnyt szerezzenek vele, büntetni fognak" - közölte Charlie Whiting versenyigazgató Montrealban. (A verseny kifejezés minden bizonnyal az időmérőt is jelenti.)