A McLaren szerint a paddockban azt beszélik, riválisuk kitalált egy okos szerkezetet, amivel időmérőn is ideálisra csökkentheti autója hasmagasságát.
Martin Whitmarsh állítja, ha arról van szó, amire gondolnak, akkor a megoldás szabálytalan. Az autosport.com úgy értesült, az RBR gázzal töltött lengéscsillapítókat alkalmazhat, ami az időmérőn feltöltve lenyomja a könnyű autót, majd a futam előtt távozik belőle a gáz, hogy a benzinnelteletöltött gép hasmagassága is ideális legyen.
Minél közelebb van a talajhoz az autó, annál gyorsabban lehet vele menni.
A trükk hasonlót eredményez, mint a húsz éve kitalált, a Forma-1-ben engedélyezett, majd betiltott aktív kerékfelfüggesztés, ami egy szoftver segítségével az aszfalt egyenetlenségeihez igazította az autót, kiküszöbölte az úthibákat.
A Red Bull tagadja, hogy bármi illegálisat használna, Chris Horner csapatfőnök örülne, ha a FIA megvizsgálná kocsijukat, csak hogy tisztázhassák magukat. Ross Brawn, a Mercedes GP menedzsere megvédte a Red Bull-t, a gyanúsítgatást sportszerűtlennek tartja, de támogatja, hogy a FIA foglalkozzon az üggyel és közölje véleményét.
A szombati időmérő és a vasárnapi futam között tilos módosítani az autók futóművét, Brawn szerint bármilyen változás szabályellenes, még ha nem is igényel emberi beavatkozást.
A FIA egyelőre nem nyilatkozott, de valószínűleg a hétvégi Maláj GP előtt kiderül álláspontja, mint korábban a McLaren-csatornarendszerrel és McLaren-emelővel kapcsolatban, amikre a Red Bull hívta föl az ellenőrök figyelmét.