Pat Fry technikai igazgató megerősítette, amit a teszteredményekből tapasztalhattunk.
Fernando Alonso már két hete pedzegette, hogy az F2012-es nem elég jó, a hét végén újra erről panaszkodott, és az időkből is az tűnik ki, hogy legjobb esetben is csak negyedik a csapat a Red Bull, a McLaren, a Mercedes mögött. És akkor még ott van a szintén gyorsabbnak tűnő Lotus.
A vasárnap zárult tesztidény végén Fry nem beszélt félre, amikor azt kérdezték, kizárja-e legalább a dobogós helyezést az első futamon: "Pillanatnyilag igen, bár én mindig kissé pesszimista vagyok. Lehangoló a teljesítményünk jelenleg, rengeteg dolgunk van még".
Az új modell az eddigiektől teljesen eltérő konstrukció, és a sok változtatás megnehezíti a gép fejlesztését. Ráadásul menet közben módosítottak a gép egy kulcsterületén, a kipufogórendszeren, ami tovább bonyolítja a helyzetet.
"Múlt héten megváltoztattuk a kipufogó elhelyezkedését, ami visszavetette a munkát, most is ezt próbáljuk optimalizálni. A gyárban lázasan dolgoznak, Melbourne-re új alkatrészeket kapunk" - idézte az Autosport a szakembert.
A tesztelés sokszor fals képet ad az erősorrendről, de Fry abban sem nagyon bízik, hogy most ez a helyzet: "A tesztekből nehéz megállapítani, hol tartasz, de tapasztalatból sejtjük, ki mennyi benzinnel futhat. Szóval van képünk róla, ők hol tarthatnak, ám ha változtattak az utóbbi két-három évben bevett stratégián, lehet, hogy kétségbe esnék, csalódottabb lennék vagy kevésbé lennék az, nem tudom".
A március 18-i Ausztrál GP-ig már nem lehet tesztelni, így a Ferrari csak az új alkatrészekben és a körülmények, például az időjárás szerencsés alakulásában bízhat.