Kilencből az egyetlen kocsi eddig, aminek nincs kacsaorra. Gond lehet-e ez?
Paddy Lowe McLaren-technikai igazgató szerint nem: természetesen tudatosan építették ilyenre az MP4-27-est, mert úgy gondolják, ez a jó megoldás.
![mp427nose mp427nose](http://kep.index.hu/1/0/268/2686/26861/2686182_1830fadd2d9ae839ade69a3c3ea574a3_wm.jpg)
"Kijött az új szabály, és átnéztük az erre vonatkozó előírásokat most is, mint minden évben. Osztottunk, szoroztunk, és úgy döntöttünk, ragaszkodunk az eddigi filozófiánkhoz. Különböző csapatok különbözően oldják meg a kérdést, mert mások a megérzéseik. Nincs jó vagy rossz irány, egyszerűen ez a szabály minket nem befolyásolt" - mondta a mérnök az Autosportnak.
Szerinte a Red Bull után mennek a többiek: "A magas orrú trendet a Red Bull kezdte alkalmazni, és most is ragaszkodott ehhez. És mivel övék a leggyorsabb autó, nem meglepő, hogy ez az irány jött divatba. Sokan efelé mentek el, őket befolyásolták az új szabályok, emiatt érdekes ötletek alakultak ki".
A McLaren az egyetlen klasszikus kinézetű F1-gép, és úgy tervezik, hogy a jövőben is az marad.
![000 DV1118973 000 DV1118973](http://kep.index.hu/1/0/268/2686/26861/2686184_9386838e5e847604cb54f0b1312d2811_wm.jpg)
"Mindegyik megoldást figyelemmel kísérjük, de nem arról van szó, hogy elszalasztottunk valamit, ez nem trükk vagy kiskapu, amit nem vettünk észre. Eddig is tudtuk, hogy meg lehet ott emelni a kasztnit, de mivel előtte sem használtuk ki, most sem tettük. Mi más felfogást követtünk."
Az RBR-hez hasonló a Ferrari, a Toro Rosso, a Force India, a Sauber, a Lotus, a Williams és a Caterham orra, de két teljesen egyforma nincs, mindenki kicsit mást tart ideálisnak.
![000 DV1118983](http://kep.index.hu/1/0/268/2686/26861/2686192_df96216b7bca3b6af437fcee44564ae0_wm.jpg)