A V vagy U-alakú nyílás teljesen új, de maga az ötlet már a 90-es években előjött a Ferrarinál, majd visszafogottabb formában a Benettonnál.
Most a McLarennél az motiválta, hogy a betiltott dupla diffúzor hatását így próbálják meg visszanyerni, és a lehető legnagyobb nyíláson maximális mennyiségű levegőt vezessenek a hátsó szárny alá.
![MP 4-26 MP 4-26](http://kep.index.hu/1/0/193/1930/19309/1930998_5c42d659748e4e20cf76ed4e33bdf037_wm.jpg)
A megoldás valójában retró, a Ferrari már 1992-ben csinált hasonló nyílást és beömlőformát, persze konzervatívabbat:
![F92 F92](http://kep.index.hu/1/0/193/1930/19309/1930920_8be0c33deed5c6ca9be0414304285095_wm.jpg)
A Benetton a szélén megemelt oldaldobozt készítette el 1994-ben, Michael Schumacher világbajnok lett a B194-gyel:
![b194 b194](http://kep.index.hu/1/0/193/1930/19309/1930996_282aa885a7da0a059605a445ee9e43e1_wm.jpg)
A Ferrari a teljes Benetton-stáb átvétele után, 1996-ban tért vissza a rendszerhez Schumacher első Ferrariján, az F310-en:
![F310 F310](http://kep.index.hu/1/0/193/1930/19309/1930924_9b560b9283c8f2fc7cd1f206fa554be1_wm.jpg)