Állítólag Vettel túl rugalmas szárnya is kellett a Button-balesethez, de Kubicáé is mozog rendesen.
Elképzelhető, hogy az RBR rugalmas légterelője közrejátszott a Vettel-Button-ütközésben?
Sebastian Vettel belső kamerás felvételén jól látszik, amit le-föl mozdul az első légterelő két vége Jenson Button autója mögött, amint jobbra-balra húz a pilóta. A német pillanatok múlva megcsúszik, keresztbe fordul, és kiüti a McLarent, mint mondta, elveszítette a kocsit, későn fékezett, volt ott még egy bucka is az aszfalton.
James Allen F1-szakíró F1-mérnökökkel elemezte a videót, állítja, azt mondták neki, a szárny túlzott mozgása közrejátszhatott a balesetben. A Red Bullt a Hungaroringen támadták először a rugalmas elemek miatt, a FIA ezért szigorította az alkatrész ellenőrzését a Belga GP előtt. A vizsgálaton aztán az összes gép, a Red Bull is szabályosnak bizonyult.
![mozogaszarny2 mozogaszarny2](http://kep.index.hu/1/0/165/1656/16563/1656389_bb2fb0540c25f5f60318c9a283405e36_wm.jpg)
A videón tényleg extrémnek tűnik a a szpoiler billegése, de ha megnézzük Robert Kubica Renault-ját, amit sosem gyanúsítottak szabálytalan elemmel, az is rendesen mozog. Nem annyira, mint Vettelé, de nem is változtat olyan hirtelen irányt, mint a Red Bull. Az Eau Rouge bal-jobbjában azért az is lifeg.
Button szerint az RBR lecserélte a szárnyat Belgiumra, Chris Horner csapatfőnök ezt tagadta. Monzában egy hét múlva még szigorúbb lesz a gépátvétel, a légterelők széleit és a fenéklemezek rugalmasságát is figyelmesebben ellenőrzi a FIA.