Az Olasz Nagydíj első szabadedzését nyerő mclarenesek nagyon elégedettek, állítják, teljesítményüket leginkább a KERS-nek köszönhetik.
”A KERS óriási segítség itt, négy tized körül nyerünk vele körönként” – nyilatkozta a nap végén Lewis Hamilton, aki leggyorsabb volt a tréningen. Csapattársa, a mögötte végző Heikki Kovalainen egyetért vele: ”A KERS fantasztikus, használjuk az egyenesekben és a lassú kanyarok után kigyorsításkor”.
Monzában három istálló, a Mclarenen kívül a Ferrari és a Renault veti be az energiavisszanyerő rendszert, ami hat másodpercre plusz 80 lóerőt biztosít az autónak. A franciák több verseny után hozták vissza, az újonc Romain Grosjean és Fernando Alonso valószínűleg leginkább a rendszer miatt lett második, illetve harmadik a délutáni tréningen.
Az angolok és az olaszok szenvedtek miatta az év elején, mert 30-40 kilós tömege miatt nem tudták rendesen kiegyensúlyozni az autót, de fokozatosan javultak, Hamilton Magyarországon, Raikkönen Belgiumban már versenyt is nyert vele.
Tavasszal az istállók megegyeztek, jövőre nem használják, ám a 2010-es szabályzatba bekerült a legfejlettebb technika, aki akarja, mégis indulhat vele.