HTML

Sport Géza - Forma 1

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Linkblog

Raikkönen: Vettel szenzációsan utánoz

2011.12.21. 18:14 JoóGabi

A finn a Lotus-központban járt, és megnőtt az önbizalma. Örül, hogy hiányolták, nagyon bírta a világbajnok show-ját.

"Visszatérésem óta a vetteles a legjobb élmény" - idézi Kimi Raikkönent hosszabb interjúban a Renault-weboldal, a pilóta arról beszél, mi történt vele visszatérésének bejelentése óta.

Vettel az Autosport díjátadóján utánozta Raikkönent - az alany értékelése szerint tökéletesen -, az exbajnok azt szűrte le, hiányolták. Nem csak ebből, a Lotus-gyárban tapasztaltakból is.

"Kétszer voltam Enstone-ban, mindkettő nagyszerűen sikerült. Először, a csapat karácsonyi buliján rájöttem, mennyien támogatnak engem. Meglepett a reakciójuk, azt hiszem, hiányoztam az embereknek! A másodikon, a múlt héten pedig bebizonyosodott, hogy ez az istálló nem véletlenül lett világbajnok. Láttam az új beruházásokat, a szimulátor épületét, a 60 százalékos szélcsatornát és a CFD-s fejlesztéseket. Meg is nőtt az önbizalmam."

Raikkönen korábban azt mondta, most megerősítette, nem számít leküzdhetetlen nehézségekre a visszaszokásnál, sőt.

"Motiváltabb vagyok, mint valaha, és nem hiszem, hogy lassultam volna. A gumikkal gyűlhet meg a bajom, de nem aggódom. Úgy tűnik, a technikai szabályzat nem változott sokat, ám több területet érint, így jó néhány alkatrészt újra kell tervezni, vagyis az autók jelentősen megváltoznak jövőre. A jelenlegi erősorrend felborulhat, ami érdekessé teszi a dolgokat."

A módosításokról már Adrian Newey, az idén bajnok Red Bull tervezője is beszélt: mivel egyik legnagyobb fegyverüket, a befújt diffúzort betiltják, szerinte is csökken az előnyük.

Raikkönen február elején ülhet vissza F1-kocsi volánjához, az első hivatalos teszten, de előtte, januárban valószínűleg kipróbálja a kétéves Renault-modellt, hogy mielőbb visszazökkenhessen. 2009 óta nem vezetett F1-est, újra menne már nagyon.

vettkim

komment

Címkék: schumacher raikkönen lotus renault

süti beállítások módosítása