HTML

Sport Géza - Forma 1

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Linkblog

Sennáék miatt kételkedtem magamban

2011.08.26. 17:02 JoóGabi

Michael Schumacher 20 éve indult először a Forma-1-ben, a Belga GP-n a kezdetekre emlékezett vissza. Ugyanott ünnepli az évfordulót, ahol bemutatkozott a sorozatban 1991. augusztus végén.

"Ez az a hely, ahol minden megtörtént velem, az első futam, az első győzelem, a hetedik vb-címem helyszíne, emiatt mondom mindig, hogy Spa a nappalim. Aztán ott van maga a pálya a kihívásaival, az Eau Rouge és a Blanchimont, ezek adják a legjobb érzést, amit egy pilóta átélhet a versenyautójában" - idézte a hétszeres világbajnokot az Autosport.

A 42 éves klasszis Spában mutatkozott be, de nem itt vezetett először F1-gépet, hanem néhány nappal korábban, Silverstone-ban, a legendává vált zöld Jordan-Fordot. Az első alkalom emlékezetes maradt: "Csodálatos és izgalmas pillanat volt, még mindig nagyon jól emlékszem rá. Silverstone-ban történt a Belga GP előtti kedden. Az első körben úgy gondoltam, túl nagyot markoltam, sosem mentem még annyira gyorsan életemben. A második kör már lazább volt, a harmadikban minden kétségem elszállt, és kényelmesen éreztem magam. A nap végére meg egy másodperccel gyorsabb voltam, mint addig bárki azzal a kocsival".

Napokkal később mégis az ismeretlenbe ment, olyan klasszisok közé került, akikhez hasonló képességű pilótákkal addig nem versenyezhetett.

"Kételkedtem benne, hogy elég jó leszek-e Sennához, Prosthoz, Mansellhez, nem gondoltam, hogy a szintjükön vagyok. De aztán elég hamar rájöttem, hogy ők is emberek, és tudok velük versenyezni. Az első tapasztalatszerzés után gyorsan megjött az önbizalmam, aztán meg tudjuk, mi történt" - utalt hét vb-címére és 91 futamgyőzelmére Schumacher.

A belga időmérőn hetedik lett, de a futamon mégsem csaphatott össze a legjobbakkal: "Sajnos nagyon rövid lett a bemutatkozásom, még ma is zavar, hogy úgy 500 méter után ki kellett állnom, mert a kuplungom már a bemelegítésen is törött volt, kiküszöbölhető lett volna a hiba. A csapattársam, Andrea de Cesaris három körrel a vége előtt esett ki a második helyről, és én egy teljes másodperccel gyorsabb voltam nála, úgyhogy képzeljék el, mit érhettem volna el az első nagydíjamon".

Húsz évvel később Mercedesszel érkezik Spába másfél igen felejthető év után, fiatalokkal körülvéve. Visszatérése óta nem hozza az eredményeket, de biztosan kitölti szerződését, és marad jövőre is.

"Fizikailag rendben vagyok, fejben is készen állok a kihívásra. Ilyen hosszú kihagyás után lépésről lépésre kell haladni, ami idő, de érzem, hogy kezdenek összeállni a dolgok, és ugye mindenki ember, a fiatalok is. Bízom benne, hogy elérjük a célunkat, csak egy kicsit később, mint terveztük, ilyen az élet. Egy mercedeses vb-címért megéri várni."

 

komment

Címkék: mercedes schumacher spa

süti beállítások módosítása