Az FIA az utolsó utáni pillanatban visszakozott, tovább használható a befújt diffúzor, pont annyira, ami a Red Bullnak szükséges.
A pénteki esős szabadedzések után derült ki, hogy a szövetség engedményt tett korábbi határozatával szemben, és a nagyon minimális 10-ről előbb 20, majd 50 százalékra növelte a rendszer kihasználhatóságának mértékét.
Az Autosport úgy tudja, az RBR az utóbbi időben már alapból csak 45 százalékban alkalmazta a motorgázokat fékezés alatt, vagyis a tiltás nem tiltás.
A Red Bull-főnök Chris Horner örült a döntésnek, a mclarenes Martin Whitmarsh nem, de abban megegyeztek, a módosítgatás szerencsétlen, és inkább a szezon végére kellene hagyni.
A befújt diffúzor a világbajnok csapat legnagyobb találmánya, Sebastian Vettel leginkább ennek köszönheti idei óriási előnyét. A lényege, hogy a motorból akkor is jönnek a gázok a kipufogón keresztül, ha a pilóta nem lép a gázpedálra, sőt, fékez. A végtermék folyamatosan a diffúzorra áramlik, és állandó leszorító erőt generál, a kanyarokban gyorsabb lesz a kocsi.
A FIA azzal indokolta döntését, hogy a Renault fordult hozzájuk: a motor megbízhatóságát radikálisan csökkentené a tíz-húsz százalékos kihasználtság, ezért engedélyezték, hogy maradjon.