HTML

Sport Géza - Forma 1

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Linkblog

A Renault lehet a diffúzorügy nyertese

2011.07.07. 15:27 JoóGabi

A befújt diffúzor betiltása kevésbé lehet rá negatív hatással: az egyetlen kocsi, aminek oldalt-középen, és nem hátul van a kipufogója.

James Allison technikai főnök szerint ez azt jelentheti, hogy a kiömlő gázok kisebb mértékben határozzák meg az autó stabilitását.

kikipuf1

"Nem könnyű megítélni, mennyire befolyásolja a teljesítményünket a változtatás. A veszteség két részből áll - mennyi leszorító erőt veszítünk és ez a veszteség mennyire befolyásolja a gép egyensúlyát. Minden kocsi fékezésnél érzi meg leginkább (a kipufogógáz hiányát), ami a megszorítás eredménye. Néhány csapat többet, néhány kevesebbet, nehéz meghatározni, mi mennyi leszorító erőt bukunk. Lehetséges, hogy kevésbé fogunk szenvedni az egyensúly szempontjából, mert az elől kivezetett kipufogónk az autó közepénél fejtette ki a hatását, így a csökkenő gázmennyiség nem igazán befolyásolja a gép egyensúlyát. A hátsó kipufogósoknál a leszorító erő teljes mértékben a kerékfelfüggesztések környékén generálódott, ezért jobban megérzik a hiányát fékezéskor, kigyorsításkor meg alulkormányzottabb lesz a gép" - elemzett az Autosportnak Allison.

A Red Bull már többször elmondta, ők szívják a legnagyobbat, mert a kocsijuk a betiltott rendszerre volt kitalálva. Allison szerint a valós kép csak a hétvégén, Silverstone-ban derül ki, amikor életbe lép a tiltás, jelenleg mindenki jósolgat. Pénteken nem lettünk okosabbak, a Brit GP első napján végig esett az eső.

komment

süti beállítások módosítása